تدوین : دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی
طبیعــی اســت کــه الگــوی اســلامی در حــوزه ســلامت تحقــق نیافتــه اســت. بــه همیــن دلیــل، یکــی از مطالبــات مقــام معظــم رهبــری برآورده ســاختن نظــام متناســب بــا اصــول و ارزشهــای دینــی اســت کــه در بنــد اول سیاســتهای کلــی ســلامت، ابلاغ شــده از ســوی مقــام معظــم رهبــری، بــه آن اشــاره شــده اســت:
«ارائــه خدمــات آموزشــی، پژوهشــی، بهداشــتی، درمانــی و توانبخشــی سـلامت مبتنـی بـر اصـول و ارزشهـای انسـانی ـ اسـلـامی و نهادینه ســازی آن در جامعــه.»
بــه منظــور رســیدن بــه ایــن هــدف مقــدس و اسـتفاده از تمـام ظرفیتهـای داخلـی و خارجـی بایــد چشــم اندازی طراحــی کــرد و بــرای محقق شــدن ایــن چشــم انداز بــزرگ، لازم اســت بـرای حرکـت بـه سـوی آن، هدفگـذاری صحیـح انجــام شــود، راهکارهــای لازم و برنامه هــای مورد نیـاز بـرای رسـیدن بـه اهـداف تعییـن گـردد و اولویت بنـدی شـود و محدودیتهـا و موانـع قابـل پیش بینــی یــا موجــود بــر ســر راه ایــن حرکــت مهــم شناســایی شــود و بــا رفــع ایــن موانــع و چالشهـا، بـا حداکثـر دقـت و سـرعت بـه سـمت اهــداف حرکــت کــرد تــا وقــوع چشــم انداز را بــه نظــاره نشســت. بــرای رســیدن بــه چنیــن هــدف والایــی، ســند راهبــردی ســتاد ســلامت و ســبک زندگـی حـوزه علمیـه تدویـن و ارائـه شـده اسـت.
حجره نما | محتوای تهذیبی تربیتی مدارس حوزه های علمیه
هنوز هیچ نقد و بررسی وجود ندارد.