نظام‌نامه بایسته‌های فعالیت‌های تربیت‌محور

تاریخ انتشار
۳ شهریور ۱۴۰۳
تعداد بازدید
41 بازدید

نویسندگان: محمدرضا فتح الله بیاتی، محمد پورکیانی

زیر نظر نهاد: بنیاد خاتم الأوصیاء و مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع)

 

کتاب حاضر نمونه ای از اهتمام نگارنده به واکاوی ابعاد مختلف موضوع تربیت و ارائه مدلی از تربیت دینی است.
مهمترین چارچوب مفهومی برگزیده برای تقسیم تربیت شامل سه گانه محتوا، روش و قالب تربیت می باشد.
محتوای تربیت عبارت است از مفاد و موادی که قرار است از جانب مربی به متربی منتقل شود.
روش تربیت به چگونگی انتقال محتوای تربیتی نظر دارد و نهایتا ابزار تربیت به چارچوب ها و بسترهای متعینی می پردازد که تربیت در ارتباط با آن انجام می گیرد.

سه مفهوم فوق از دو زاویه مباحث نظری (اصول ثابت و همیشگی تربیت) و گونه شناسی وضعیت موجود (توصیف تمایزهای موجود در حوزه تربیت در ایران)، بررسی شده است.

بر اساس اصول مطرح شده در بخش نظری کار و نیز گونه شناسی فعالیت های تربیتی موجود، موارد بیست گانه ای در انتهای تحقیق ارائه می شود. آن نوع از فعالیت تربیتی که در تمام موارد نمره مطلوبی کسب کند، در تربیت متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی تعریف شده و از تربیت ناکارآمد فاصله می گیرد.

این کتاب از چهار بخش تشکیل یافته است:

بخش اول: کلیات
بخش دوم: محتوای تربیتی
بخش سوم: انتخاب روش تربیت
بخش چهارم: ابزارهای تربیتی

 

جهت خرید اینترنتی کتاب از اینجا اقدام نمایید.

مطالعه بیشتر

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نظام‌نامه بایسته‌های فعالیت‌های تربیت‌محور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت
0
نظام‌نامه بایسته‌های فعالیت‌های تربیت‌محور